Retourneren

Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent met je aankoop. Daarom maken wij omruilen mogelijk en wij nemen de retourkosten voor onze rekening: retourneren is gratis, net als de verzending. We willen je verzoeken het product indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking om te ruilen. We verlangen een onbeschadigd en zo oorspronkelijk mogelijke staat van het product. Voor het omruilen van een product gelden enkele voorwaarden. Hieronder geven we daarover meer uitleg. Natuurlijk vallen producten die niet goed functioneren onder de wettelijke garantieregeling.

Vanaf de dag van ontvangst van je aankoop heb je veertien dagen de tijd om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Uiteraard moet je tijdens deze periode zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Uitpakken van het product mag, maar in beperkte mate en niet verder dan nodig om te kunnen beoordelen of je het product wil behouden of niet. Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, kun je het product met alle geleverde toebehoren terugzenden, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, conform de de door ons verstrekte instructies. Wij verzoeken je hier het herroepingsformulier te downloaden, uit te printen en ingevuld op te sturen naar het onderstaande adres. Dit kan zonder opgaaf van reden, maar we stellen een reden wel op prijs.

Retouradres
GetLoud B.V.
Stettinweg 22
9723 HD Groningen

GetLoud vergoedt alle betalingen van jou als consument, inclusief eventuele leveringskosten door GetLoud in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop jij ons de herroeping meldt. Daarbij hebben wij het recht te wachten met terugbetalen tot we het product hebben ontvangen of tot jij aantoont dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat jij als consument hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou.

Retourneren is gratis als u gebruik maakt van normale normale bezorgers (DHL, PostNL). U dient de bestelling eerst zelf te frankeren en krijgt dit bedrag bij terugbetaling van het aankoopbedrag van ons terug. Je stuurt dan een mail naar info@getloud.nl, met het bedrag dat je moest afrekenen bij het afgeven van je pakket. Wij storten het bedrag dan terug op je rekening. 

Toelichting herroepingsrecht

Tijdens de veertien dagen bedenktijd heb je het recht om jouw gekozen product te beoordelen en uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel kunt doen.
Na melding van een retourzending verzoeken wij het product zo snel mogelijk op te sturen. Zendingen die later dan veertien dagen na melding worden versturen kunnen wij niet accepteren.

Uitzondering herroepingsrecht
Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Hieronder vallen de in-ear koptelefoons. Oordopjes kunnen alleen geretourneerd worden indien de verzegeling niet is verbroken.

Restitutiebedrag
GetLoud controleert retour gezonden producten direct bij binnenkomst op schade, defect en/of verpakking. Naar aanleiding van de staat van het teruggestuurde product, wordt bepaald welk bedrag aan de koper wordt terugbetaald. Is de zending compleet en onbeschadigd, dan stort GetLoud het bedrag dat op de factuur vermeld is binnen veertien dagen na ontvangst terug op het opgegeven rekeningnummer. Bij een kapotte of incomplete zending zijn wij genoodzaakt waardevermindering in rekening te brengen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. We adviseren je bij het retourneren altijd de originele factuur bij te voegen. 

Mocht een retourpakket onverhoopt niet bij ons arriveren, dan is de koper als afzender van het pakket aansprakelijk. Zorg er daarom altijd voor dat het pakket met Handtekening voor Ontvangst (HVA) retour komt. Dit voorkomt onnodige en vervelende discussies tussen ons, PostNL (of een andere pakketservice) en jou.